نکات بهداشتی در پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا
    
تعداد بازدید: 1774
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/9/22
منبع : ایسنا

ريیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین عرفانی با توجه به وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور گفت: با سردشدن هوا شرایط برای اننتقاال ویروس آنفلوآنزا فراهم میشود. در حال حاضر هم با توجه به اینکه در ماه های سرد سال به سر میبریم، میزان بروز بیماری در نقاط مختلف کشور افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه باید برای پیشگیری از همه گیری آنفلوآنزا مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند، اظهار کرد: از هفته قبل شاهد شیوعع آنفلوآنزا در کشور بوده ایم و ممکن است در دی ماه نیز ادامه داشته باشد. بر همین اساسبه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا توصیه می کنیم که در منزل استراحت و برای چند روز از افراد الم دوری کنند. افراد غیر بیمار نیز نکات بهداشتی مانند شست و شوی مداوم دست ها، عدم تماس با افراد بیمار و ... را رعایت کنند.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت با بیان اینکه تب شدید، سر درد، بدن درد و ... از علائم آنفلوآنزا محسوب می شوند، ادامه داد: در آنفلوآنزا معمولا آبریزش بینی دیده نمی شود اما در سرماخوردگی آبریزش بینی وجود دارد.

عرفانی تأکبد کرد باید توجه داشت که ویروس آنفلوآنزا هر سال میتواند تغییر و ویروس های جدیدی ایجاد کند و به همین دلیل هم هر سال واکسن آن هم بر اساستغییرات ویروس تغییر می کند. در کشور از شهریور ماهواکسن آنفلوآنزا توزیع شده است که تاریخ انقضای آن خرداد سال آینده است. در عین حال در هیچ کجای دنیا به همه مردم توصیه نمی کنند که واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، بلکه دو دسته از افراد باید آن را تزریق کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت میکرد گفت: دسته اول افراد در معرض تماس با خطر هستند که سیستم ایمنیشان مشکلی ندارد اما به دلیل جایگاه شغلیشان ممکناست در معرض ویروس قرار بگیرن مانند پزشکان، پرستاران، دامپزشکان و ... و دسته دوم نیز افراد در معرض خطر هستند که شامل سالمندان بالای ۶۵ سال،‌کودکان زیر ۵ سال،‌زنان باردار،‌افراد مبتلا به نارسایی های تنفسی و یا بیماری های مزمن قلبی و ... که توصیه می شود واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

از   2   رای
8

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.