چاقی به غلبه بر سرطان کمک می کند!
    
تعداد بازدید: 1764
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/10/8
منبع : ایرنا

به رغم شواهد و مدارکی که تا کنون نشان داده اند چاقی موجب ابتلا به سرطان می شود، اکنون نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که چاق بودن به بیماران سزطانی کمک می کند تا بر این بیماری غلبه کنند زیرا افراد چاق بهتر به داروهای قوی ایمنی درمانی واکنش نشا می دهند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان استرالیایی که این مطالعه را انجام داده اند می گویند که داشتن اضاف هوزن به واقع می تواند به بیماران سرطانی کمک کند تا در مبارزه با این بیماری پیروز شوند. محققان در این مطالعه متوجه شدند که بیماران مبتلا به سرطان به یک داروی قوی به نام  atezolizumb که برای از بین بردن تومورها طراحی شده است، بهتر واکنش نشان می دهند.

کارشناسان با اشاره به مدارک و شواهدی که دهه ها ثابت کرده اند چاقی موجب ابتلا به سرطان می شود، نتایج مطالعه جدید را جالب توصیف کردند.

محققان دانشگاه "فلیندرز" در استرالیا این مطالعه را بر روی هزار و 434 بیمار مبتلا به سرطان ریه سلول غیر کوچک انجام دادند. این بیماری شایع ترین شکل سرطان ریه است. داروی atezolizumab که با نام تجاری tecentriq شناخته می شود.

49 درصد افراد شرکت کننده در این مطالعه وزن عادی داشتند و 34 درصد دارای اضافه وزن و هفت درصد چاق بودند. نتایج این مطالعه نشان داد شانس زنده ماندن بیمارانی که atezolizumab مصرف می کردند و دارای اضافه وزن بودند، تا 32 درصد بهتر بود. اما این نتایح در مورد بیمارانی که داروی شیمی درمانی docetaxel مصرف می کردند، مشاهده نشد. docetaxel یک داروی شیمیایی است که برای درمان سرطان ریه سلول غیر کوچک تجویز می شود.

محققان خاطرنشا کردند که این مطالعه جدید از این فرضیه حمایت می کند که داشتن توده جرم بدنی بالا و چاقی با واکنش بهتر به ایمنی درمانی ارتباط دارد.

این مطالعه در مجله American Medical Association Onology منتشر شده است.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.