کدام مواد غذایی عوارض آلودگی هوا را کاهش می دهد؟
    
تعداد بازدید: 1850
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/10/9
منبع : درون سازمانی

متخصص طب سنتی مواد غذایی مفید برای کاهش عوارض آلودگی هوا را معرفی کرد.

محمود باباییان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راهکارهای طب سنتی در ارتباط با کاهش عوارضآلودگی هوا، اظهار کرد: آلودگی هوا سالیانه میلیون ها نفر را از بین می برد و این مشکل بیشتر در فصول سرد وجود دارد، این حالت موجب بیماری های قلبی و عروقی، مغزی، گوارشی، تنفسی، افزایش فشار خون، دیابت و افسردگی می شود.

وی اضافه کرد: در طب سنتی ایران هوای ناسالم با اصطلاحاتی مانند هوای کدر، هوای غلیظ، دودی و مسموم آورده شده است که در دراز مدت و کوتاه مدت می تواند عوارض بسیاری را برروی اعضای قلب، مغز و کبد وارد کند.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه برای مقابله با این مشکلات تدابیری وجود دارد، افزود: فرار از محیط آلوده، پناه بردن به مناطق معتدل و کوهپایه ای، بستن درب و پنجره و عدم خروج از منزل در مواقع آلودگی شدید هوا، تدابیر مهم مطرح شده برای مقابله با این مشکل است.

بابائیان با تاکید بر اینکه از دیدگاه طب سنتی ایران از توصیه های مهم برای مقابله با عوارض آلودگی هوا پاکسازی مسیرهای خروج مواد زائد است، گفت: پاکسازی مثل شست و شوی مرتب بینی، حلق و رفع یبوست است. همچنین بوییدن گیاهان مختلف مانند رزماری، بهارنارنج و شمعدانی عطری به همراه نگهداشتن این گیاهان در منزل در کاهش عوارض آلودگی هوا بر سلامت انسان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معتقد است بوییدن و خوردن میوه هایی مانند سیب شیرین، انار و پرتقال شیرین که دارای خواص پادزهری و تقویت کننده قلب و روان است در کاهش عوارض آلودگی هوا تاثیر زیادی دارد؛ همچنین مصرف عرق بارهنگ همراه با آب روزانه می تواند در پاکسازی ریه ها موثر باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد همچنین استفاده از سالاد کاهو با هویج رنده شده، مصرف کرفس خورد شده با روغن زیتون و کمی آب نارنج طبیعی و خوردن ریحان برای مقابله با عوارض آلودگی هوا بر بدن انسان بسیار کمک کننده است.

متخصص طب سنتی اظهار کرد: خوردن مغز بادام، فندق و تناول انجیر خیسانده شده در پاک سازی و رفع یبوست بدن کمک کننده است و برای مقابله با عوارض آلودگی هوا مصرف این مواد خوراکی توصیه می شود. با رعایت این موارد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی میتوان عوارض آلودگی را کمترکرده و بدن را سالم تر نگه داشت.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.