مشکل گوارش
    
تعداد بازدید: 1443
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/4/22
منبع : ایرنا

7 مشکل گوارش که موجب افزایش وزن میشود 

مسائل مربوط به دستگاه گوارش می‌تواند تأثیر زیادی در نحوه غذا خوردن و هضم و جذب بدن داشته باشد. یکی از مسائل جالب در این رابطه، شیوع کاهش وزن در مشکلات گوارشی است اما در برخی موارد مشکلاتی می‌تواند موجب افزایش وزن شود.

مشکلات گوارشی و هاضمه گاهی مقصر افزایش وزن ما هستند و عوامل زیر در این رابطه موثر هستند:

۱. بیماری رفلاکس معده

بیماری رفلاکس معده احساس سوزش دردناک در شکم و حتی در نواحی قلب را در شما ایجاد می‌کند. وقتی اسید معده زیاد می‌شود و به داخل مری ورود پیدا می‌کند، احساس فشار بر قلب و سوزشی در این ناحیه طبیعی است. جالب است بدانید که در این حالت عمل غذا خوردن به شما کمک می‌کند که دردتان آرام بگیرد! در این حالت بزاق دهن، اسید را خنثی می‌کند. پس از هضم غذا، علائم نفخ، تهوع و سکسکه از بین نمی‌روند و تمایل به بازگشت دارند. حتما برای حل این مشکل نزد پزشک بروید و از چرخه پرخوری عبور کنید.

۲. زخم معده

برای رفع زخم‌های معده داروهای مسدود کننده اسید تجویز می‌شود. خوردن داروهای ضدالتهابی سرخود را متوقف کنید زیرا ممکن است باعث خونریزی داخلی و در نتیجه تهدید زندگی شما شود. زخم‌های معده هم باعث ایجاد پرخوری می‌شود.

۳. یبوست

هنگامی که در بدن ما روند طبیعی دفع مختل شده است، احساس می‌کنیم که وزنمان در حال افزایش است. در این حالت بدن وزن بیشتری را جذب نمی‌کند، بلکه یبوست به خودی خودی موجب ضربه زدن به وزش و تغذیه سالم می‌شود. یبوست در تمام افراد احساس سنگینی ایجاد می‌شود و تحرکات را با خستگی بیشتری همراه می‌کند.  

برای اینکه به علت یبوست وزن شما افزایش پیدا نکند، رژیم‌های غذایی که حداقل ۲۵ الی ۳۰ گرم پروتئین دارند را انتخاب کنید. آب بنوشید و به طور مرتب ورزش کنید.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.