سلامت کودک
    
تعداد بازدید: 1704
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/4/29
منبع : ایرنا

یخمک فاقد علامت استاندارد و تهدید جدی برای سلامت کودک است 

یخمک و نوشمک‌های میوه‌ای فاقد علامت استاندارد تهدید جدی برای سلامتی کودکان به‌شمار می‌رود که در این ارتباط کودکان و والدین باید، هنگام استفاده به نشان استاندارد توجه کنند.

داود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز فصل گرما، استقبال و گرایش عموم به ویژه کودکان به استفاده از انواع یخمک و نوشمک های میوه‌ای بیش از گذشته افزایش می یابد که در این خصوص مصرف کنندگان در استفاده از این فرآورده بدون نشان استاندارد حساسیت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: فرآورده یخی خوراکی از مخلوط آب و شیرین کننده ها و افزودنی های مجاز خوراکی تهیه می شود که طبق استاندارد ملی ایران شماره ۳۹۶۴ این نوع فراورده ها به منظور نگهداری، فروش و عرضه می تواند به صورت مایع باشد.

این مسؤول ادامه داد: در این صورت باید دستورالعمل مصرف روی برچسب فرآورده درج شود و استفاده از شیرین کننده مصنوعی و هر نوع نگهدارنده در این فراورده ها مجاز نبوده که پس از بسته بندی، پاستوریزه شده و می‌تواند طی فرآیند انجماد بدون هوادهی به شکل  کاملا منجمد تولید و به مصرف برسد.

وی اظهار داشت: فراورده یخی خوراکی مشمول استاندارد اجباری بوده و مصرف کنندگان در هنگام تهیه این محصول باید  به تاریخ تولید،  انقضا، شرایط نگهداری، دستور مصرف به صورت عبارت(منجمد مصرف شود)، نام، نوع و میزان رنگ مورد استفاده و عدم درج تصویر میوه و درج هرگونه مطلبی مبنی بر ادعای سلامتی، تغذیه ای و غنی سازی روی برچسب توسط شرکت تولید کننده دقت کنند.

 مدیرکل استاندارد استان زنجان ادامه داد: کنترل و نظارت دقیق بر کیفیت تمامی محصولات تولید شده در واحدهای تولیدی استان زنجان، به طور مستمر توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل انجام می شود،

وی اضافه کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، باید نظارت بیشتر و سختگیرانه‌ای بر رعایت بهداشت چه در امر تولید، و چه در میان کارکنان  این واحدها وجود داشته باشد.

کارگرزاده خاطرنشان کرد: واحدهای‌ تولیدکننده‌ مواد ‌شوینده‌ و ضدعفونی‌کننده مشمول استاندارد اجباری و تشویقی، باید براساس معیارها و شاخص‌های استاندارد، نسبت به تولید و عرضه اقلام خود، اقدام کنند، تا از صدمه زدن به سلامت و بهداشت مردم جامعه جلوگیری شود.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.