کرونا و فاصله گذاری اجتماعی
    
تعداد بازدید: 1374
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/5/15
منبع : ایرنا

فاصله گذاری اجتماعی همچنان حیاتی است

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران گفت: تا زمانی که دارو و واکسن کرونا تولید نشود، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و قرنطینه به خصوص برای افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای موضوعی حیاتی است.

دکتر سید محمد جزایری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: مردم هرچه قدر نسبت به توصیه های بهداشتی بی تفاوت باشند، شاهد عوارض شدیدتر و مرگ و میر بیشتری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مردم حتی افراد سالم هر چقدر بیشتر در جامعه حضور پیدا کنند یا در تجمعات، مکان های شلوغ و پرازدحام تردد کنند، فرصت را به ویروس فرصت طلب می دهند که آنان را مبتلا کند، به عبارتی رعایت این موارد می تواند عوارض بسیار خطرناکی را برای آنها در پی داشته باشد.

این ویروس شناس ادامه داد: ما با رفتارهای نادرست و ناشایست، شرایط را برای ویروس فراهم می کنیم تا افراد مستعد در معرض جدی بیماری قرار گیرند اما با رعایت توصیه های بهداشتی می توان بیماری را مهار کرد تا این ویروس منحوس از جامعه رخت بربندد.

جزایری تاکید کرد: گزارش موردی در مقالات پزشکی مطرح شده که افراد پس از بهبودی باردیگر دچار این عفونت شده اند، اگر چه این موضوع به صورت کامل ثابت نشده است ولی بر این موضوع صحه می گذارد که فاصله گذاری اجتماعی یاید به دقت رعایت شود تا این عفونت در جامعه کنترل شود.

جوانان سالم هم گرفتار کرونا می شوند

وی ادامه داد: هرچند در ابتدای بروز کرونا افراد مسن یا با سابقه بیماری زمینه ای دچار کرونا می شدند اما در حال حاضر افراد به ظاهر سالم و حتی جوان تا میان سال هم به این بیماری مبتلا می شوند که بسیاری از آنان بدون علامت هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این سوال که چرا این اتفاق رخ داده است؟، اظهار داشت: وقتی ویروس وارد جامعه ای می شود در ابتدا افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف را مورد تهاجم قرار می دهد، اگر مردم توصیه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه را رعایت نکنند، ویروس کماکان به حرکت خودش ادامه می دهد و سایر اقشار جامعه را هم مبتلا می کند.

جزایری ادامه داد: در فروردین ماه شاهد قرنطینه نه چندان جدی در کشور بودیم که حتی این موضوع هم سبب کاهش بیماری شد، اما از اوایل اردیبهشت که افراد از قرنطینه خارج شدند و دوباره کسب و کارها آغاز و خیابان ها و مکان های عمومی شلوغ شدند، این ویروس در اثر فراوانی جمعیت، افراد بیشتری را مبتلا کرد.

وی افزود: هرچند افراد در ابتدای بروز بیماری نسبت به علایم و عوارض آن هیچ گونه آگاهی نداشتند و در نتیجه علایم بسیاری از افراد تشدید می شد و بسیاری از آنان بستری می شدند، اما در حال حاضر مردم آگاهی بیشتری نسبت به بیماری پیدا کرده اند و حتی با مشاهده یک علامت ساده به پزشک مراجعه می کنند و این کار سبب شده تا در اغلب موارد بیماری زود تشخیص داده شود، ولی رعایت نکردن توصیه های بهداشتی همچنان سبب افزایش مبتلایان در جامعه شده است.

وی تاکید کرد: در ابتدای بروز بیماری پزشکان و کادر درمانی نسبت به این بیماری و علایم آن آگاهی کمتری داشتند اما امروز کادر درمانی با توجه به فعالیت های پزشکی و تشخیصی و مطالعه مقالات علمی، آگاهی بیشتری نسبت به بیماری پیدا کرده  و آمادگی خوبی برای مداوای این بیماری فراهم شده است.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.