کرونا
    
تعداد بازدید: 1344
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/6/19

اصول تغذیه صحیحی در دوران کرونایی

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان شهروندان را به پرهیز از خوردن غذاهای چرب و شور، انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و سوسیس و کالباس‌ها توصیه کرد و افزود: می توان در طول روز با استفاده از منابع غذایی دارای ویتامین "دی" نسبت به تقویت سیستم ایمنی اقدام کرد.

کاوه‌ئی گنجاندن منابع غذایی حاوی آهن و روی از جمله گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم‌مرغ و انواع سبزی ها، حبوبات و میوه های تازه و خشک شده و غلات در برنامه غذایی روزانه را در افزایش ایمنی بدن موثر دانست.

نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به حفظ ایمنی بدن کمک می کند بنابراین نوشیدن ۶ تا هشت لیوان آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می‌شود.

وی گفت: نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به حفظ ایمنی بدن کمک می کند بنابراین نوشیدن ۶ تا هشت لیوان آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می‌شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: افراد دارای بیماری‌های تنفسی مصرف روزانه کربوهیدرات ها شامل برنج، انواع نان سبوس دار، ماکارونی، سبزی و میوه ها را به منظور تامین انرژی و برخی از مواد مغذی مورد توجه قرار دهند.

کاوه‌ئی افزود: مصرف روزانه سویا، پنبه دانه، زیتون، روغن گردو، کنجد و کلزا برای تامین برخی از اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی ضروری است اما خوردن غذاهایی پرچرب و شور موجب تحریک سیستم ایمنی بدن، تورم و التهاب در قسمت های مختلف بدن از جمله مجرای تنفسی می شود.

وی اظهار داشت: میزان نیاز فرد بیمار به پروتئین بیشتر است بنابراین تامین پروتئین روزانه با مصرف گوشت قرمز، مرغ، ماهی، در عین حال مصرف انواع لبنیات پاستوریزه پنیر، شیر، ماست، کشک، دوغ و تخم مرغ توصیه می‌شود.

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی همدان گفت: شیر و دوغ از بهترین نوشیدنی ها هستند و نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان کمک به دفع سموم و حفظ ایمنی مناسب بدن می‌کند.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.