زردی نوزادان
    
تعداد بازدید: 1296
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/7/2
منبع : ایرنا

خیران سلامت پنج دستگاه تجهیزات پزشکی اهدا کردند. 

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه دامغان گفت: پنج دستگاه تخصصی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ولایت دامغان به همت خیران پویش خودجوش این دانشگاه خریداری و به آن بیمارستان اهدا شد.

امیرپیروز کلاهی‌آذر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا، در فروردین امسال پویش خودجوش کمک‌های خیران حوزه سلامت در دانشگاه دامغان برای خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ولایت شکل گرفت. 

وی اضافه کرد: این پویش در ابتدا با هدف خرید یک دستگاه ونتیلاتور شکل گرفت و از چهارم فروردین به شکل عمومی در سطح شهر دامغان اطلاع‌رسانی خود را انجام داد. 

کلاهی‌آذر تصریح کرد: با تلاش و همدلی ۲۰۰ نفر از همراهان پویش و حمایت مالی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پنج دستگاه منطبق بر نظر تخصصی کادر درمان بیمارستان به ارزش بیش از هشت‌ میلیارد ریال در چند مرحله خریداری و تحویل بیمارستان ولایت شد. 

وی ادامه داد: با توجه به نقش موثر ویدیو لارنگوسکوپ در احیاء بیماران تنفسی و نبود این دستگاه در بیمارستان، ۲ دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ به ارزش ۸۸۰ میلیون ریال خریداری و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کلاهی‌آذر افزود: دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ امکان معاینه دقیق مسیرهای تنفسی شامل حلق، ورودی نای و حنجره را فراهم می‌کند و با سرعت بخشیدن و افزایش دقت عمل لوله‌گذاری نای، نقش به‌سزایی در حفظ حیات بیماران دارد.

وی اظهارداشت: یک دستگاه بیلی‌روبین متر که وسیله سنجش میزان زردی (یرقان) نوزاد است، به ارزش ۳۸۰ میلیون ریال تهیه و به بیمارستان اهدا شده است. 

کلاهی‌آذر خاطر نشان کرد: به سبب محدودیت‌هایی که به منظور توزیع بهینه دستگاه ونتیلاتور توسط وزارت بهداشت اعمال شده است، مکاتبات لازم برای اخذ مجوز خرید صورت پذیرفت و با پیگیری‌های انجام شده از سوی این کمیته و حمایت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، ۲ دستگاه ونتیلاتور نیز تهیه و به بیمارستان ولایت تحویل شد که هر دستگاه به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط شرکت سازنده عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: با همدلی، تدبیر و توکل می‌توانیم نقشی موثر در کنار اعضای متخصص و متعهد کادر درمانی شهر داشته و گام‌هایی استوار در راه تامین سلامت خود و عزیزانمان برداریم.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.