فشارخون
    
تعداد بازدید: 1260
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/7/4
منبع : ایسنا

افزلیش خطر 50 درصدی عوارض قلبیو مغزی با فشار خون کنترل نشده 

عضو هیات علمی و پزشک فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فشارخون کنترل نشده در مبتلایان به پرفشاری خون ( هایپرتانسیون )، خطر عوارض قلبی و مغزی را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.

دکتر لیلا حسینی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: بیماری های قلبی عروقی شایع ترین دلیل مرگ و میر در سراسر جهان است که تغییر شیوه زندگی و تمایل به شهرنشینی مهم ترین عامل آن به شمار می رود.

وی به فاکتورهای مستعد کننده بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد و افزود: استعمال سیگار، کلسترول خون بالا، پرفشاری خون غیر قابل کنترل، رژیم های غذایی حاوی فست فود، افزایش تمایل به مصرف کربوهیدرات ها و موادغذایی حاوی نشاسته و کاهش فعالیت فیزیکی جزو عوامل پرخطر بیماری های قلبی عروقی به شمار می رود.

وی توضیح داد: برخی از فاکتورها و عوامل پر خطر بیماری های قلبی عروقی قابل پیشگیری و برخی مانند سن غیر قابل پیشگیری بوده ، اما قابل کنترل هستند که با آگاهی و برنامه ریزی می توان به خوبی آن را کنترل کرد.

حسینی چاقی ، دیابت و پرفشاری خون را در بروز بیماری های قلبی عروقی موثر دانست و عنوان کرد: پیروی از رژیم غذایی متعادل ، استفاده از روغن زیتون و کانولا به جای روغن حیوانی و نباتی ، ترک سیگار، کنترل فشارو قند خون ، تحرک فیزیکی و ...در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر به سزایی دارد.

وی پیشگیری را بهترین راه محافظت از قلب اعلام و خاطرنشان کرد: با آگاهی از راه های پیشگیری و مراجعه به موقع به پزشک متخصص می توان از بروز بیماری ها و عواقب جبران ناپذیر آن جلوگیری کرد.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.